”Genom att lyckas kommunicera din unikhet och personlighet i det du säljer kommer produkten eller tjänsten att sälja sig själv.”

Efter några veckors intensivt arbete med webbyrån Celebration har min nya webbplats nu lanserats. Mina tidigare webbsidor bellacom.se och annabellman.com samlas nu på annabellman.se, där min blogg också finns. Allt på ett ställe. Allt för att lyfta fram mig ännu tydligare som moderator.

Det är såklart en del jobb kvar innan allt är helt på plats, många referenser saknas fortfarande och vissa texter behöver slipas på, men i det stora hela så är den klar. Känslan är där.

Vad tycker du?

Jag har haft mina funderingar på hur jag ska marknadsföra mig själv. Hur mycket av mitt företag BellaCom ska synas, eller ska jag bara lyfta fram det varumärke som jag behöver marknadsföra som mest just nu, nämligen jag själv? Som moderator är det ju mig och min kompetens man köper. Därför har jag valt att helt och hållet lyfta Anna Bellman, även om BellaCom kommer att synas på en liten, liten kant. I detta jantelagens förlovade land har det känts lite konstigt och nästan bakvänt, men jag börjar vänja mig.

Läste precis ett inlägg om vikten av att sända rätt signaler genom sitt personliga varumärke. För mig som så tydligt säljer mig själv och min kompetens, så är det självklart att jag behöver marknadsföra min unikitet och det jag kan. Men även när det gäller andra produkter och tjänster så köper vi väldigt mycket människan bakom. Det gäller framför allt för små företag, men trenden går mot att vi mer och mer köper människor – även när vi köper från stora bolag. Här är artikeln med fem tips för vad man behöver tänka på för att sända rätt signaler om sitt företag (tydligen behöver man vara medlem på sajten för att kunna läsa).

Pin It on Pinterest

Share This