Jag var riktigt duktig en gång. Då, efter den varma sommaren 2006, när jag la upp en profil på en dejtingsajt för att marknadsföra mig själv inför potentiella livskamrater. Det kändes i ärlighetens namn lite knasigt att göra det, men det gick vägen. Big time. Nu i maj blir det bröllop.

Med mitt nybildade bolag var jag inte lika på. Vi försöker och förbättrar oss ständigt men har en hel del kvar innan BellaComs onlinenärvaro är helt optimal.

Mitt fall är inte på något sätt unikt. För många privatpersoner är fantastiska på att marknadsföra sig själva med presentationer och videos på nätet, men företagen halkar efter.

På måndag är det Internetstrategidagen på Nalen här i Stockholm. Jag sitter nu och ringer runt till alla talare eftersom jag fått äran att vara moderator. Det blir en del olika infallsvinklar, de flesta lika intressanta. Hur sjutton ska jag göra för att lyckas med digital marknadsföring? Högaktuellt. För jag har ju inte något val. Mediekartan är helt omritad och de gamla marknadsföringssanningarna är inte längre så sanna. En ny tid. Som snart är gammal.

Jag ser verkligen fram emot måndag. Det blir en intensiv dag. Sitter nu och funderar på den avslutande paneldebatten. Tror det kan komma en del aha-upplevelser. Det är säkert inte för sent att anmäla sig. Så försök komma om du kan.

Pin It on Pinterest

Share This