När du börjar beskriva dig själv, i ord eller i text, blir man då helt upphetsad av den första meningen och hur otroligt intressant den är? Vill man veta mer om dig?

De allra flesta har inte tänkt på vikten av en kraftfull inledning när de ska presentera eller sälja sig själva. De flesta har inte tänkt på presentationen om sig själva överhuvudtaget. Det är därför det behövs en guide, som den som Charlotte Hågård hade releaseparty för ikväll. Boken heter “Stick ut! Bygg ditt personliga varumärke. Gör en vinnande LinkedIn-profil”.

Charlotte berättade så entusiastiskt ikväll om hur många som inte borde finnas på LinkedIn. Att 95% av alla profiler borde släckas ner och börja om från början. Och att om man inte uppdaterar sin profil mer än en gång i halvåret så har man inte där att göra. Hårda ord för de flesta av oss. Men hon vet vad hon talar om. Det finns nog ingen annan i Sverige som har samma erfarenhet av karriärcoaching och att bygga sitt CV och sitt personliga varumärke som Charlotte har.

När det gäller inledningen så pratar Charlotte om den första meningens magi. Det handlar om att göra den som läser om en hänförd. Där har nog de flesta en hemläxa att göra. För det krävs lite tankearbete om det ska bli magi…

Stick ut!
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • reddit
  • LinkedIn

Pin It on Pinterest

Share This